תזונה ים תיכונית ומניעת אלצהיימר
15 בפבר', 2009 | מאת dr shem david | קטגוריות: כללי, פסיכוגריאטריהתזונה מגנה מפני דמנציה ומחלת אלצהיימר
באחרונה ניכרים מאמצים להגביר את הטיפול הראשוני במחלת אלצהיימר ובעיקר במציאת הגורמים המגנים מפני התפתחות המחלה עצמה. פסיכוגריאטר וגם פסיכיאטר מטפלים בעזרת תרופות על מנת למנוע את התקדמות המחלה עצמה אולם מעט מאוד נמצא בידי הרופאים לאחר שזו כבר פרצה.
ידועים לנו מספר גורמים המעכבים או המגנים מפני מחלת אלצהיימר. הגורמים הללו הם פעילות מוחית, שנות השכלה ומיעוט פגיעות מוחיות. ידוע שלסביבה יש חלק חשוב בהתפתחות מחלת אלצהיימר. בשנים אחרונות פורסמו מספר מאמרים שמראים שתזונה מסויימת יכולה להגן על המוח ולמנוע במקרים מסויימים את היארעות דמנציה ממחלת אלצהיימר. התזונה המדובר מכונה גם תזונת הים התיכון או בשמה הלועזי Mediterranean diet. מחקרים שונים מצאו שתזונה עשירה בפירות,ירקות,דגנים,דגים ויין ומיעוט בחלב ומוצרי חלב ובשר מפחיתה את הסיכון ללקות בדמנציה עקב מחלת אלצהיימר. על כל עלייה בניקוד של הדיאטה הים תיכונית, נצפתה ירידה של כ 10% ללקות במחלת אלצהיימר.
מחקר נוסף שפורסם לאחרונה בפברואר 2009 בירחון המדעי Archives of Neurology מצא שדיאטה ים תיכונית מגנה לא רק מפני דמנציה כתוצאה ממחלת אלצהיימר אלא אף מגנה מפני "פגיעה קוגניטיבית קלה" -Mild Cognitive Impairment.
צרו קשר ונשמח לעזור: